اکران فیلم های برگزیده جشنواره عمار

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۴ کد : ۶۱۳۰ فرهنگی اخبار فوق برنامه
تعداد بازدید:۷۰۲
فیلم های برگزیده جشنواره عمار درمسجد پردیس خواهران اکران شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان؛ به مناسبت ایام الله دهه فجر فیلم های برگزیده  جشنواره فیلم عمار درمسجد پردیس خواهران اکران شد.

هدف از تشکیل جشنواره عمار ترویج مردمی آرمان های انقلاب اسلامی است . جشنواره عمار به انقلاب اسلامی باز می‌گردد و بحث اصلی و موجودیت این جشنواره موضوع انقلاب اسلامی است . هدف از جشنواره عمار تنها اکران نیست بلکه بدنبال تربیت نیروی انقلابی است .جشنواره عماراین بستر را فراهم کرده تا کسانی که دغدغه ی فعالیت فرهنگی دارند، در قالب این جشنواره فعالیت کنند.

جشنواره عمار محدودیت مکانی ندارد، از مسجد و مدرسه و دانشگاه گرفته تا اداره و ارگان و پارک و منزل و خیابان و مطب همه و همه در این جشنواره حضور دارند.

در این برنامه  که همزمان با سی وششمین دهه از فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، چهار فیلم و مستند از برگزیده های جشنواره مردمی عمار با موضوعیت انقلاب اسلامی بعد از نماز ظهرو عصر در مسجد پردیس خواهران اکران شد.

فیلم کوتاه فندگ انگلیسی ، مستند آشنای دور ، شاگرد امام و نیمه شعبان از جمله اکران شده های این جشنواره بودند.  

" فندک انگلیسی " نام فیلم کوتاهی است به کارگردانی مصطفی معارف وند. فیلم «فندک انگلیسی» با مضمون پایدار نماندن ظلم که در موزه عبرت ایران با محوریت یک شکنجه گر تولید شده است.

"آشنای دور"  داستان زندگی عمر عبدالله جوان کنیایی است که در کودکی تحت تعلیم معلم قرآن خود، شیفته امام علی (ع) شده و تحت تأثیر انقلاب اسلامی شیعه شده است. میزان تأثیرپذیری او از انقلابی اسلامی ایران به حدی ست که -  با وجود قوانین و منع و مخالفت های نیروهای دولت و برخی مردم - حاضر شده نام سران شاخص نظام را یکی پس از دیگری به روی فرزندان خود بگذارد.

" شاگرد امام "با موضوع مبارزات مقام معظم رهبری در مشهد تا تبعید ایشان است. و مستند نیمه شعبان به حرکت های انقلابی مرحوم کافی می پردازد.

اکران جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع انقلاب اسلامی به همت دفتر نهاد رهبری پردیس خواهران از تاریخ 25/11/93 به مدت 4 روز در جمع دانشجویان نمازگزار مسجد پردیس خواهران  برگزار شد.









( ۱ )

نظر شما :