ویژه برنامه بزرگداشت روز دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه کاشان برگزار شد.

۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۱ کد : ۶۱۲۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۱۹
ر این ویژه برنامه که با استقبال دانشجویان همراه بود، دکتر قاسم پور با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۷ این قیام به رهبری و زعامت حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی به بار نشست افزود: سالروز قیام دانشجویی در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ نقطه عطف دانشجویان است.

 

ویژه برنامه بزرگداشت روز دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه کاشان برگزار شد.

در این ویژه برنامه که با استقبال دانشجویان همراه بود، دکتر قاسم پور با اشاره به اینکه در سال 1357 این قیام به رهبری و زعامت حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی به بار نشست افزود: سالروز قیام دانشجویی در 16 آذر سال 1332 نقطه عطف دانشجویان است.

وی استقلال، آزادی، عدالت طلبی را نمایانگر این روز دانست و اظهار داشت: دانشجویان و استادان بایستی ادامه دهنده راه این افراد باشند.

وی به  فرمایشات رهبر معظم انقلاب که شور و نشاط و امید در دانشگاهها باید برقرار باشد اشاره کرد و افزود: شور و نشاط در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت های دانشجویی باید باشد و نباید رکود در دانشگاه حکمفرما باشد.

رئیس پردیس خواهران دانشگاه کاشان تحلیل، تشخیص و اولویت بندی مسائل را به دانشجویان تاکید و خاطر نشان کرد: جستجوگری دانشجو باید همیشه مد نظر باشد تا بتواند در آینده مسائل کلان را مدیریت کند.

دکتر قاسم پور اظهار امیدواری کرد: ما به عنوان کسانیکه پاسدار این عزیزان هستیم باید به نقش مهم و رسالت ارزشمند خود واقف باشیم.

دکتر عباس زراعت از دیگر میهمانان حاضر در این مراسم بر فعال شدن جنبش های دانشجویی در دانشگاهها تاکید کرد وافزود: جنبش های دانشجویی منشاء تحول و پویایی دانشگاه ها در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲و 13 آبان 1358 نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی محسوب می شود اظهار داشت: متاسفانه عده ای از بیرون این جنبش های دانشجویی را هدایت کردند و از فطرت های پاک دانشجویی سوء استفاده نمودند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جنبش دانشجویی را به عنوان یک پدیده مبارک یاد کرده و منشأ آن را پاک می دانند، خاطر نشان کرد: امروز جنبش های دانشجویی در دانشگاهها به یک شعار درون تهی، خالی و بدون محتوا تبدیل شده در حالیکه دانشجویان باید از درون به مسایل جنبش دانشجویی نگاه کنند و بررسی نمایند که جنبش دانشجویی چیست؟ چگونه بوجود آمد و رسالتش چیست؟

رئیس دانشگاه کاشان از دانشجویان خواست تا مطالعاتی را در خصوص این روز داشته باشند و از سال 1332 که جنبش دانشجویی بوجود آمد را مرور کرده و ببینند که نهضت چگونه شکل گرفته و بعد از آن به چه شکلی درآمده است.

دکتر زراعت افزود: زمانی مارکسیسم شروع کرد به تبلیغات و دین گریزی و جدایی دین از علم و اینکه دین توان اداره جامعه را ندارد، اما در آن زمان افرادی چون مرحوم بازرگان، مرحوم سحابی و آیت الله طالقانی وارد میدان شدند و با شعار جدایی دین از علم و تعارض آنها که از سوی مارکسیسم مطرح گردیده بود  مبارزه کردند و انجمن های اسلامی از آن زمان شکل گرفت.

وی  با اشاره به اینکه در آن زمان انجمن اسلامی به عنوان یک نهاد مقدس شکل گرفت اظهار داشت: متاسفانه روز بروز که از عمر دانشگاهها می گذرد ما از این مساله غافل تر می شویم و کار به جایی می رسد که از بیرون دانشجو را تحریک و از مسیر درست منحرف می کنند و از روحیه مقاومت و استکبار ستیزی به آنجا می رسند که عده ای از اسم انجمن های اسلامی در دانشگاهها هراس دارند و این نگرانی ها ناشی از تجربه های ناموفق گذشته و البته عدم شناخت از دانشجوست.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید سیاسی باشد نه اینکه وسیله دست کسی قرار گیرد افزود: نباید اجازه داد تا عده ای از فطرت های پاک دانشجویی سوء استفاده کنند. البته دانشجو در زمان گذار از دوران نوجوانی به جوانی است و از نظر روانی دنیای پراضطرابی را سپری می کند پس خطا کردن او یک امر طبیعی است پس مدیران نباید بعنوان مجرم به وی نگاه کرده و همواره با چوب کمیته انضباطی و محروم شدن از تحصیل او را تهدید کنند بلکه باید تعاملی مهربانانه و پدر و فرزندی با وی داشته باشند زیرا دانشجویان، دختران و پسران معنوی و عزیز ما هستند.

رئیس دانشگاه کاشان تلاش برای آموختن را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: آینده کشور چشم انتظار شما دانشجویان است و باید عالم و شجاع باشید زیرا زمان دانشجویی بهترین زمان برای پخته شدن در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تمامی زمینه هاست پس دانشجو باید مراقب باشد به خوبی تجربه آموزی کند و خود را برای اداره ی خانواده و جامعه آماده نماید و البته مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

اجرای ترانه بی نشون بصورت زنده توسط آقای پیمان بیات ، مسابقه و مراسم قرعه کشی از دیگر برنامه های این مراسم  بود و در پایان از 26 نفر از دانشجویان نمونه آموزشی سال تحصیلی 93-92 پردیس خواهران دانشگاه کاشان تجلیل شد.
 



 

 

 


نظر شما :