اولین کارگاه تغذیه سالم با حضور دکتر زبیده خدایی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۸ کد : ۶۰۸۰ نهاد مقام معظم رهبری
تعداد بازدید:۱۶۴۳
اولین کارگاه تغذیه سالم با حضور دکتر زبیده خدایی در سالن آمفی تئاتر پردیس خواهران به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ اولین کارگاه تغذیه سالم با حضور دکتر زبیده خدایی در سالن آمفی تئاتر واحد خواهران دانشگاه برگزار شد.


دکتر خدایی اظهار داشت : تغذیه علاوه بر اینکه در سلامت جسم موثر است ، نقش بسزایی هم در سلامت روح دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تاثیر غذای حلال و حرام افزود: روز عاشورا هرچه امام حسین(ع) گروه دشمن را ارشاد میکند،هیچ تاثیری در دلهای آنها نداشت .امام حسین (ع) می فرمایند: سرّ اینکه گفتارم در شما اثر ندارد و شما از عواقب کار خود نمی ترسید به این دلیل است که شکم های شما از حرام لبریز است.

کارشناس و مشاور تغذیه در ادامه به خواص بعضی از مواد غذایی اشاره کرده وگفت : "مشکلات ما از روزی شروع شد که سبوس را از ما گرفتند" .سبوس را یکی از بهترین مواد خوراکی با کمترین هزینه لازم است .


وی تصریح کرد: غذاهای نامناسب باعث بدبینی،عیب جویی،بدخلقی و عصبانیت،حزن و اندوه آدمی می شود ، اما غذای خوب انسان را خوشحال وبا نشاط و خوش بین میکند.


دکتر خدایی در ادامه بیان کرد : خوردن به، انار و گلابی نشاط آوراست . قهوه و چای و شکلات استرس زاست و موجب کم خونی میشود. استفاده زیاد از نوشیدنی های گازدار و غذاهای کنسرو شده و سوسیس و کالباس و ماهی دودی موجب ترس و استرس میشود.انگور و کشمش موجب برطرف شدن غم و انده است.

لازم به ذکر است اولین کارگاه تغذیه سالم به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در روز یکشنبه 12/8/92 در واحد خواهران دانشگاه برگزار شد.







( ۱۰ )

نظر شما :