برگزاری اولین نشست از سلسه نشست های آشنایی با کارآفرینان موفق

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۰۶۷۲ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۸۸۹

برگزاری اولین نشست از سلسه نشست های آشنایی با کارآفرینان موفق

اولین نشست از سلسله نشستهای آشنایی با تجربیات کارآفرینان موفق، به همت معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس خواهران، در تاریخ 1398/9/19 در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و با سخنرانی سرکار خانم دکتر رضوی دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این نشست، دکتر رضوی بیان فرمودند که علیرغم آنکه دارای 2 مدرک دکتری از دانشگاههای معتبر کشور هستند اما در خصوص کسب و کار به مدراک تحصیلی خود متکی نبوده و در حوزه دامپروری موفق به کسب عنوان کارآفرین نمونه شده و در کنار تاهل و تعهد به خانواده و کارآفرینی، به کارهای خیر و عام المنفعه و داوطلبانه نیز مشغول هستند. وی در این جلسه در خصوص فراز و فرودهای کار خود توضیحاتی ارائه فرمودند و خاطرنشان کردند با وجود برخورداری از تمکن مالی خانواده و همسر به هیچ کس جز خداوند و توان و پشتکار خود متکی نبودند. ایشان در بیان تجربیات خود فرمودند: «رمز موفقیت تمام افراد موفق این است که فرصت ها و نیازها را می بینند و به ندای درون خود گوش می دهند و با تمام قدرت دست به اقدام و عمل می زنند؛ و البته لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب شناخت صحیح از توانمندیها و استعدادهای خود و کسب مهارتهای لازم در این زمینه است.» ریسک پذیری، نوآوری و خلاقیت بدون کپی برداری از دیگران، نیازسنجی و شناسایی فرصتها و پتاسیل های کاری منطقه زندگی خود و بهره برداری از آنها از مواردی است که بسیار مورد تاکید ایشان بود. خانم دکتر رضوی متذکر شدند که برای رسیدن به موفقیت می بایست هدف یا اهداف بلند مدت داشت و در راستای آن گامهایی هرچند کوچک ولی پیوسته برداشت. و این باور غلط که شروع هر کسب و کاری سرمایه اولیه زیادی می خواهد را کنار گذاشت. در مورد پتانسیل های منطقه کاشان و آران و بیدگل نیز فرمودند که این منطقه در حوزه گردشگری، صنایع دستی و هنری، گل و گیاهان دارویی و... پتانسیل بالایی دارد که نباید جوانان منطقه از آن غافل باشند و باید با خلاقیت و نوآوری در این زمینه ها وارد شوند.  

در ادامه نشست نیز هم از دانشآموز کارآفرین، نوجوان 11 ساله زهرا سادات صمدیان قدردانی شد. ایشان با وجودی سن کم، ثابت کردند که سن، مدرک تحصیلی و سرمایه عامل کسب درآمد نبوده و حتی می توان بدون نیاز به آنها به خودکفایی رسید. خانم صمدیان اشاره کردند که از فرصت تعطیلات تابستانی امسال استفاده کرده و با توجه به علاقهای که به کارهای هنری دارند از طریق آموزشهای اینترنتی شروع به ساخت زیورآلات نمودهاند. نکته قابل توجه آن است که تمامی فرایند این شغل اعم از تهیه مواد اولیه، آموزش ساخت، ساخت، بازاریابی و فروش را خود شخصاً انجام میدهند و در این راستا به درآمدزایی مطلبوبی نیز رسیده اند.

در پایان این جلسه نیز، معاون آموزشی و پژوهشی پردیس خواهران، سرکار خانم دکتر صادقی خاطر نشان کردند که در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین و جامعهمحور و تشویق دانشجویان به کارآفرینی، نشستهایی از این قبیل برای انتقال تجربیات کارآفرین موفق توسط این دانشکده برگزار خواهد گردید.

 

 


نظر شما :