خیمه ای برپاست

۱۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۷ کد : ۶۱۶۰ نهاد مقام معظم رهبری
تعداد بازدید:۵۴۰
سرکار خانم نصیری : آزادگی یعنی رهایی از هر چیزی که انسان را ازیاد خدا غافل می کند

سرکار خانم نصیری : آزادگی یعنی رهایی از هر چیزی که انسان را ازیاد خدا غافل می کند

به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری در پردیس خواهران دانشگاه کاشان ، همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برنامه " خیمه ای برپاست "به مدت سه شب در پردیس خواهران برگزار شد .

شب اول و دوم این مراسم شامل سخنرانی خانم نصیری با موضوع فرهنگ حسینی ،الگوی سبک زندگی بود .

مبلغ توانمند حوزه و دانشگاه درشب اول به بیان حدیث حضرت محمد (ص)  اشاره کردند که می فرمایند : اگر میخواهید در قیامت به من نزدیک شوید این چند شرط را رعایت کنید : راستگویی ، امانت داری ، حفظ رابطه با مردم ، حسن خلق ، وفای به عهد

وی با اشاره با اینکه صداقت و درستی از اصلی ترین و عالی ترین خصوصیاتی است که حتی عمل به آن ممکن است به ضرر نزدیکترین یاران و دوستان شخص باشد افزود : ابوذر در نزد معاویه نقل قولی از حضرت رسول اکرم (ص) کرد که مورد تعجب وخشم معاویه  قرار گرفت و وقتی  معاویه صحت این سخن را از امیرالمونین (ع) جویا شد ، حضرت بدون توجه به اینکه گوینده این سخن ابوذر بوده و ممکن است به ضرر دوست و یاور اسلام و پیامبر تمام شود ، با صداقت گفت : من چنین سخنی را نشنیده ام ولی فقط میدانم که پیامبر لقب صدیق را به ابوذر داده است .

خانم نصیری همچنین در رابطه با صفت امانت داری گفت : خیلی چیزها پیش ما امانت هستند . مثل امام ، رهبر و فرزندان . باید توجه داشته باشیم که چطوربا آنها رفتار می کنیم و آیا حق آنها را آنطور که شایسته است ادا می کنیم . 

مبلغ حوزه و دانشگاه درادامه بیان کرد : حفظ رابطه با مردم یعنی اگر میخواهید همه چیز درست باشد با پدر ومادرتان درست رفتار کنید ، اگر میخواهید رابطه تان با خدا خوب باشد رابطه خود را با مردم خوب کنید .

ایشان خاطرنشان کرد: جامعه ای که میخواهد آماده حضور حضرت مهدی (عج) باشد باید حسن خلق داشته باشد . مثال بارز آن علامه طباطبایی که وقتی فردی خدمت ایشان رسید و با الفاظ گوناگون به ایشان بی احترامی و بی ادبی کرد ،علامه با خوش اخلاقی و سعه صدر بالا ایشان را پذیرفت و دلجویی کرد .

 وی وفای به عهد را از خصوصیاتی دانست که در کربلا بروز بسیاری داشت و گفت :  انسان باید به پای همه عهد هایی که می بندد بایستد، حتی اگر خط جانی هم برایش داشته باشد . حضرت عباس (ع) نمونه بارز وفای بعهد هستند که وقتی به فرمان امام حسین (ع) برای تهیه آب مامور شدند جان خود را فدای این راه کردند تا ثابت کنند از هیچ چیز، حتی بذل جان دریغ نمی کنند.حضرت عباس (ع) روز تاسوعا دشمن را از خود ناامید کرد وبدون اذن مولاو امام خود با دشمن حتی گفتگو نکرد چه برسد با ایشان مصافحه کند و دست دهد .

وی در شب دوم این مراسم نیز به نقل حدیثی از امام صادق (ع) پرداختند که می فرمایند : اگر کسی می خواهد از دنیایش لذت ببرد باید این پنج خصوصیت را داشته باشد . وفاداری ، حیا داشتن ، تدبیر، حسن خلق ، حریت

خانم نصیری وفاداری همسران نسبت به یکدیگررا نمونه ای از وفاداری دانست وگفت: خداوند خود ضمانت کرده که هرکس از حرام چشم پوشی کند بهترین ها را از حلال نصیبش می کند .

ایشان با اشاره به اینکه تدبیر یعنی مدیریت صحیح زندگی افزود :  نصف روزی انسان دست خداست و بقیه را انسان با صرفه جویی ، قناعت ، خودداری از اسراف بدست می آورد .

مبلغ حوزه ودانشگاه لازمه همنشینی پیامبر(ص) در بهشت را خوش اخلاق برشمرد و در ادامه بیان داشت : مادر تمام ویژگی های بالا، حریت است . حریت به معنای آزادگی. یعنی اینکه مثلا وقتی صدای اذان را می شنوی همه چیز را رها کنی و با تمام آزادی به سمت نماز بشتابی .  آزادگی یعنی رهایی از هر چیزی که انسان را ازیاد خدا غافل می کند .

شب سوم این برنامه شامل قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت وعزاداری بود . در پایان از دانشجویان با نذری شله زرد پذیرایی شد.

لازم بذکر است "برنامه خیمه ای برپاست " به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پردیس خواهران از یکشنبه  10 آبان ماه به مدت سه شب و با حضورحدود 70 نفر از دانشجویان درخوابگاه معصومیه برگزار شد .







نظر شما :